Visual Paradigm and JTabbedPane on mac os x

VPLogo
I think most of my readers are Polish, so I used to write in polish. But this time I want to forward this information to Visual Paradigm support team, and maybe other english speaking people will find it useful.

Polish readers can skip this article freely, because it is similar to previous ones (JTabbedPane na ligolu (max os x) and JTabbedPane na ogryzku). There is only one difference - this time I'll tune Visual Paradigm's software - the best UML tool I have ever used HappyPrzeczytaj więcej (read more)...
Comments

Ty rejestrujesz, JetBrains udostępnia!

Ha! Cóż za nowina!

YouTrack_logo
Do niedawna co jakiś czas wracał do mnie problem znalezienia odpowiedniego systemu rejestracji zadań, zgłoszeń, itp itd. Zawsze poszukiwałem napierw darmowych rozwiązań, open source'owych, potem przechodziłem w płatne. Kryteria wygórowane nie były, ale jednym z nich była niezbyt skomplikowana instalacja. Chciałem natomiast mieć do tego dostęp z różnych komputerów w sieci (zatem na pewno gdzieś na serwerze), możliwość definiowania projektów, użytkowników, zarządzania kto i co (i w jakim projekcie!) widzi, typy zagadnień, ścieżki, powiadamiania mailowe i takie tam.
Nic skomplikowanego w sumie, ale jednak. Najdłużej na placu boju wytrzymał Redmine, ale poległ na połączeniu https + certyfikaty klientów + załączniki i długie posty. W rezultacie tam gdzie był został, ale wyleciało https, wyleciały certyfikaty, a zamiast tego wszedł VPN.Przeczytaj więcej (read more)...
Comments

Activity 5.2, jBPM 5.0 (final)

activiti_logo
Chwilę temu wyszło nowe wydanie Activiti - wersja 5.2. Już się zbierałem, żeby napisać co tam nowego, bo warto. I już miałem napisać, że jBPM już drugi miesiąc nic nie wydaje nowego, gdy sprawdziłem i... tadam! jest - właśnie wyszła wersja 5.0 final. Jednak dokumentacja cały czas zostaje jak była - czyli tylko UserGuide.
Cały czas jako wersja stabilna wskazywana jest 4.4.
Można powiedzieć, że zgodnie z oczekiwaniami - Activiti rozwija się szybciej, bo też nie robi takich rewolucji i integracji. jBPM musi trochę poczekać, okrzepnąć, ustabilizować się. Być może za pół roku czy rok będzie konkurencją i znowu się zacznie liczyć, ja na razie zostaję przy Activiti.
Przeczytaj więcej (read more)...
Comments

mtr na mac os x

mtr
Dzisiejsza porada nie jest moim odkryciem, no, chyba, żeby że odkrycie w internecie też się liczyło (znaczy się zagooglanie) Happy.
Niemniej jednak uznałem, że warto choćby wspomnieć o miejscu, gdzie znalazłem ciekawą informację dodając jednocześnie, że ciągle jest ona aktualna.


Ale nie wszystko na raz. Cała rzecz rozchodzi się o proste ale i funkcjonalne narządko, które wcześniej wykorzystywałem na linuxie -
mtr. Konsolowe monitorowanie jakiegoś punktu w sieci (z wyszczególnieniem obieranej trasy). Przydatne gdy "coś jest nie tak, ale nie wiadomo gdzie", tzn. mamy wrażenie, że generalnie sieć działa, ale jakoś przystaje, albo jedne serwery działają lepiej, a jakieś inne tragicznie. Być może winna jest wtedy marszruta pakietów, skonfigurowana gdzieś tam gdzieś. Przeczytaj więcej (read more)...
Comments

jBPM vs Activiti

Ściślej mówiąc - jBPM5 czy Activiti5?

jbpm-banner     activiti_logo

W sumie, to nie zamierzam robić żadnych ogromnych analiz porównawczych, o tym w internecie już trochę napisano. Czasami dyskusje są na poziomie przekonywania się grup zwolenników Eclipse i IntelliJ IDEA, gdzie każdy "broni swego", ale można też spotkać artykuły w stylu "jBPM5 vs Activiti5? dumb question?".
Każdy z produktów opiera się na nowej specyfikacji BPMN 2.0, zatem są "na czasie". Uniwersalny format umożliwia zmianę rozwiązania lub wykorzystanie innych, teoretycznie nie powiązanych narzędzi. Przynajmniej w teorii Happy

Przeczytaj więcej (read more)...
Comments

Jeżeli nie możesz sobie z czymś poradzić - wysadź to Happy

seradio-icon-32x32
Dziś rano słuchałem sobie jednej z audycji radia Software Engineering Radio, a ściślej mówiac jednego ze starych odcinków: Episode 92: Introduction to Game Development. Generalnie odcinek odbiega nieco od reszty, bo nie jest o rozwiązaniach Enterprise, o Model Driven Development, czy rozmaitych aspektach bycia zwinnym (agile). Zawierał jednak ciekawe informacje o tym z jak innymi wyzwaniami borykają się osoby tworzące gry. Poruszane są kwestie wykrywania kolizji, zapewnienia realizmu postaci, testowania itp.Przeczytaj więcej (read more)...
Comments